Her har vi samlet alt det med småt. Vi er her for at give dig fantastiske oplevelser til de lavest mulige omkostninger, og at handle med Spitus.dk skal være nemt og ligetil. Vi lever af og for tilfreds kunder, og gider ikke bøvl. Hvis der er noget du er i tvivl om, må du endelig kontakte os på kontakt@spitus.dk
Generelle oplysninger
Spitus.dk administreres af:
Nordic Supply Group
Fyrrelys Alle 7
2670 Greve
CVR nummer: 39 51 61 28
kontakt@spitus.dk
Aldersgrænse ved køb af alkohol
I henhold til den danske lovgivning omkring salg af alkohol, skal du være 18 år, for at kunne købe varer med en alkoholprocent over 16,5. Hvis du er 16-18 år, kan du købe varer med en alkoholprocent op til 16,5.
Fra den 1. oktober 2024 er der trådt ny lovgivning i kraft, der indebærer, at man ved køb af alkohol online skal bekræfte sin alder.
Formålet med kravet er at forhindre, at mindreårige kan købe alkohol. Dette er ikke kun et krav for Spitus.dk men et krav til alle webshops, der sælger alkohol.
For at bekræfte din alder, bliver du, når du taster dig videre til “Kassen/checkout” bedt om at verificere din alder med MitID.
Vi gemmer ikke din alder, men får blot en bekræftelse fra MitID på, hvorvidt du er over mindstealderen eller ej.
Ønsker du at slippe for dette næste gang du handler hos os, så kan du klikke af i feltet “Husk mig hos VerifyID”, når du kommer ind på MitID godkendelses-siden. Igen, vi gemmer ikke din alder eller fødselsdato, men får blot en bekræftelse på, at du er over den lovpligtige alder for køb af alkohol.
Når du handler næste gang, vil du igen blive bedt om via MitID, for at bekræfte din alder, medmindre du har afkrydset feltet nævnt ovenfor.
Betaling
Spitus.dk modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, MasterCard og Mobilepay. Vi tager ikke kortgebyrer.
Købsbeløbet bliver reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når varerne afsendes fysisk fra vores lager, og dermed overgår til transportøren, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Alle beløb er i Danske kroner og er incl. moms, told, pant og afgifter, og gælder på det danske marked ekskl. Grønland og Færøerne.
Normalt er prisen angivet som styk priser pr flaske/produkt, men der kan være tale om en kasse- eller pakkepriser. Dette fremgår tydeligt i webshoppen.
Din sikkerhed er i højsædet når du handler hos Spitus.dk
Spitus.dk benytter et krypteret sikkerhedscertifikat på hele hjemmesiden (https) og bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer, som du indtaster på vores hjemmeside og at du dermed trygt og roligt kan handle på Spitus.dk. Det betyder også, at du som kunde ikke har nogen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt. Med andre ord er Spitus.dk top sikret, og vi anvender altid de nyeste sikkerhedssystemer.
Fragt
Spitus.dk leverer til hele Danmark
Leveringstiden er 1-2 hverdage, og hvis du bestiller inden kl.12.00, så vil du i 95% af tilfældene få dine ny-indkøbte produkter leveret allerede den efterfølgende hverdag (bemærk: bestiller du en lørdag eller søndag, pakker og sender vi mandag).
Vi har fri fragt på alle ordrer fra 499kr. ved levering til pakkeboks. Du har også mulighed for at få leveret hjem til din privat-adresse eller til en erhvervs-adresse. I de tilfælde kan vi tilbyde fri fragt ved køb fra 999kr.
Opnår du ikke fri fragt, tillægges din ordre leveringsomkostninger, som er afhængig af, om du ønsker levering til pakkeboks, privat, eller til en erhvervs-adresse. Inden du godkender dit køb, kan du i webshoppen vælge det der passer dig bedst.
Fragtpriserne ligger på:
• Levering med GLS til pakkeshop kr. 39,-
• Levering med GLS til privat adresse kr. 79,-
• Levering med GLS til erhverv kr. 69,-
• Levering med Postnord til pakkeshop kr. 55,-
• Levering med Postnord til privat adresse kr. 79,-
• Levering med Postnord til erhverv kr. 69,-
Vælger du at få dine varer leveret hjem til din private adresse eller til en erhvervs adresse, så skal pakken kunne afleveres, også selv om du ikke er hjemme (det der kaldes ”Flexlevering”), eller der ikke er nogen til at tage imod på erhvervs adressen (mellem kl. 8 og 16).
Du skal være opmærksom på, at pakken da er overgået til dig/dit firma (under dit ansvar) når pakken er stillet det sted, som du angiver i “Note-feltet” ved bestilling. Dette er standard for såvel GLS som for Postnord.
Hvis ikke du angiver et sted i “Note-feltet” ved bestilling, så bliver pakken stillet ved din hoveddøren for privat levering, og for erhvervs levering ved det sted firmaet normalt får afleveret pakker.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Består ordren af flere varer, hvor enkelte varer er medsendt uden betaling men betinget af køb af anden vare, så returneres såvel den købte som den gratis vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@spitus.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst her i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du betaler selv for returnering af pakken, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du kan med fordel gøre brug af Spitus.dk’s returlabel – se følgende link: SPITUS.DK’s RETURLABEL
Her kan du udfylde en returseddel, printe en pakkelabel, og betale for fragten på én gang. Det eneste det kræver er en A4-printer, og efterfølgende indlevering af pakken til ét af GLS’s indleveringssteder.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Tilfredshedsgaranti
Udover dine 14 dages ombytningsret, tilbyder vi hos Spitus.dk en ret unik tilfredshedsgaranti, som primært er relevant for dig der køber mere end 1 af samme flaske/produkt. Hvis produktet ikke falder i din smag, så er det på godt dansk øv, men du kan returnere alle uåbnede flasker/produkter, og få refunderet det fulde beløb inden for 2 måneder efter du har modtaget dine varer.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan vi kun tilbagebetale en del af købsbeløbet. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetaler vi dine penge. Og hvis varen er værdiforringet, vil vi fratrække det beløb, som du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder – dvs. levering til pakkeshop), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Spitus.dk/Nordic Supply Group
Fyrrelys Alle 7
2670 Greve
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamation
Spitus.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at du har 24 måneders reklamationsret på dit køb, dog følger reklamationen varens naturlige holdbarhed.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret (ikke at vi har ret mange varer som kan repareres, men det skal stå her :), ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. (Hvilket vi heller ikke kan forestille os, at nogen vil udsætte en god flaske spiritus for).
Reklamationen skal ske indenfor ”rimelig tid” efter manglen eller fejlen er opdaget. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, dækker Spitus.dk naturligvis dine rimelige fragtomkostninger ved returneringen.
Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Varen sendes til:
Spitus.dk/Nordic Supply Group
Fyrrelys Alle 7
2670 Greve
Returnering af ”ikke afhentede pakker” hos GLS eller Postnord –
Nye regler fra logistikleverandørerne pr. 1/1-2022:
Som noget nyt, og for alle pakker afsendt med GLS- eller Postnord, bliver de, som udgangspunkt, returneret til afsender (her altså Spitus.dk), hvis de ikke er blevet afhentet fra udleveringsstedet inden for 7 kalenderdage.
Ofte får vi besked fra GLS/Postnord hvis en pakke ikke er afhentet, og så kontakter vi dig lige for at høre hvad du ønsker der skal ske med din forsendelse.
Hvis en pakke kommer retur til os, og vi ikke har aftalt andet med dig inden, kontakter vi dig ligeledes for at høre hvad du ønsker der skal ske med dine varer. Du kan naturligvis vælge at annullere ordren og få dit køb krediteret – eller du kan få den gensendt. I begge tilfælde vil du skulle betale for fragten (retur og evt. genforsendelse), idet både GLS og Postnord kræver betaling herfor.
Oplysning om klagemuligheder
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kontakt@spitus.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage på EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr
Vi håber aldrig du kommer i en situation hvor det bliver nødvendigt at skulle returnere, men skulle det ske, er vi her for at hjælpe dig. Så kort fortalt: modtager du et produkt som ikke er i orden, skal du have mulighed for at få dine penge tilbage. Samtidig med en stor undskyldning fra os!
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved tilbageførsel til det betalingskort hvorfra betalingen er kommet.
Persondatapolitik
Hos Spitus.dk indsamler vi udelukkende almindelige personoplysninger på vores kunder. Oplysningerne/Persondata behandles fortroligt, og kan f.eks. være:
• Navn
• Adresse
• Firmanavn
• Tlf. nr.
• Alternativ lev. Adresse
• EAN/CVR nr.
Persondata indsamles via check out flowet på Spitus.dk, ved din tilmelding til nyhedsbreve eller via tilmeldingsformular på Facebook og sociale medier.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Nordic Supply Group og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på spitus.dk er Nordic Supply Group.
Oplysningerne indsamles med det formål, at kunne bruge dem til markedsføring, såsom tilbud, invitationer, nyheder m.m., typisk i form af e-mails.
Du kan som kunde til enhver tid kontakte kontakt@spitus.dk og bede om at få slettet alle dine data.
Vi vil aldrig sende dig uønskede mails. Du modtager kun mail fra os, hvis du enten har tilmeldt dig vores nyhedsbrev eller hvis du har lagt en bestilling, hvor du vil modtage ordrebekræftelse, faktura samt information omkring din pakke.
Vi opbevarer dine personlige oplysninger i den periode, som er nødvendig til opfyldelse af de formål, der er skitseret under disse Handelsbetingelser, medmindre en længere opbevaringsperiode er påkrævet eller tilladt iht. lovgivningen af juridiske, skattemæssige eller regulatoriske årsager eller andre lovlige virksomhedsformål.
Ved brud på datasikkerheden, vil Spitus.dk straks kontakte Datatilsynet med en risikovurdering, der beskriver problemet samt kontakte de registrerede som bruddet kan have følger for.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@spitus.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Spitus.dk
Vangeleddet 51D
2670 Greve
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Ordre nr: _______________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Kundens navn: ______________________________________________________________________
Kundens adresse: ___________________________________________________________________
Kundens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.10.2024